Selecteer een pagina

Veel bedrijven willen tegenwoordig een groen of eco friendly packaging. Dat is ook niet zo verwonderlijk, want het is goed voor het milieu en je hebt er doorgaans minder materiaal voor nodig. Ook het imago van het bedrijf gaat er flink op vooruit als je deze vorm van verpakking gebruikt: klanten zijn dol op een groen bedrijf, omdat ze zich daar dan mee kunnen identificeren. Zeker wanneer ze zelf erg milieubewust leven, kun je ze gemakkelijker tot je klanten rekenen. In de blog nemen we nog meer voordelen met je door. Laat je inspireren en kijk of het ook iets voor jou is.

·        Voordeel 1

Groene verpakkingen zijn beter voor het milieu, omdat ze voor een kleinere ecologische voetafdruk zorgen. Dat betekent dat er minder grondstoffen nodig zijn om deze verpakkingen te maken. Dit is een belangrijk doelstelling: een beter milieu. Het zal ook zeker positief uitstralen in termen van je bedrijfsimago.

·        Voordeel 2

Een eco friendly package is gemakkelijk biologisch afbreekbaar. Veel modern verpakkingen, zoals plastic, zijn dit niet. Deze moeten bewerkt en gerecycled worden, waar ook weer energieconsumptie en milieuvervuiling bij komt kijken. Denk dus groen en ga groen.

·        Voordeel 3

Eco friendly verpakkingen kunnen gemakkelijk worden hergebruikt. En ze zijn ook nog eens supermultifunctioneel inzetbaar, want of je nu vlees of elektronische apparaten wilt verpakken, deze verpakking is er goed voor.

·        Voordeel 4

De vraag naar duurzamen producten neemt toe. Volgens diverse studies van over de hele wereld, geven volwassen geboren tegen het einde van de vorige eeuw, sterk de voorkeur aan verpakkingen die ecologisch vriendelijke zijn. Duurzame producten in een eco friendly package, dat is wat nu verkoopt. Je kunt je klanten bestand dus flink uitbreiden wanneer je gaat voor deze vriendelijke verpakkingen.

Conclusie

Eco friendly packaging is een manier om je bedrijf op een groene manier vorm te geven. Veel mensen waarderen deze manier van verpakken. Dit zal je bedrijf op een bijzondere manier op de kaart zetten: als een echte groene ondernemers.