Wanneer het tijd is om het meubilair te kiezen om de kantoorinrichting samen te stellen, ontstaat er twijfel bij de managers. Wat is de beste oplossing om het kantoor in te richten? Nieuwe of gebruikte meubelen kopen?

Om de meest geschikte optie voor jouw behoeften te kiezen, moet je alle voor- en nadelen van beide situaties evalueren. De keuze voor tweedehands kantoormeubilair van Officetopper.com is echter een grote trend geworden onder startende ondernemers.

Bekijk in dit artikel de belangrijkste voordelen van het kiezen voor tweedehands meubilair en beslis of dit het beste alternatief voor je is!

Voordelen van tweedehands meubilair

Het meest voor de hand liggende voordeel van het kopen van tweedehands meubilair is ongetwijfeld de meer betaalbare prijs.

Nieuw meubilair is over het algemeen erg duur, en vooral voor beginnende ondernemers wordt deze optie bijna onuitvoerbaar. Anderzijds biedt tweedehands meubilair de mogelijkheid om een kantoor in te richten met een kleiner budget.

Met een beetje geduld en onderhandelingsvaardigheden is het mogelijk om goed onderhouden tweedehands kantoormeubilair te vinden.

In die zin is het belangrijk te benadrukken dat het belangrijk is alle kenmerken en functies van het gekozen meubilair zorgvuldig te analyseren. Bureaus moeten stevige poten hebben, een bovenblad zonder beschadigingen, en als ze laden hebben, moeten die gemakkelijk open en dicht kunnen.

Wat de stoelen betreft, dient men te letten op de werking van de hoogte- en wielverstelling en de staat van conservering van de bekleding.

rectangular brown wooden table

Esthetiek van meubilair


Bij de keuze van tweedehands meubelen is de keuze van het ontwerp beperkt tot de mogelijkheden die op de tweedehands markt beschikbaar zijn. Wie echter een meer rustieke decoratieve stijl op prijs stelt, zal gemakkelijker voor dit soort meubilair kunnen kiezen.

Als je een werkomgeving wil creëren met meubilair dat het imago van het bedrijf weerspiegelt, vindt in het nieuwe meubilair wellicht een geschiktere oplossing.

Ook bestaat de mogelijkheid om oude meubelen te restaureren en er elementen en kleuren in aan te brengen die overeenkomen met de identiteit van het bedrijf. Dit is een interessante oplossing voor wie een moderne inrichting wil zonder aan zuinigheid in te boeten.

Tips voor het inrichten van een kantoor

Ongeacht de keuze van nieuw of gebruikt meubilair, zijn er enkele criteria die in acht moeten worden genomen om een gezonde en stimulerende werkomgeving te bieden.

Ergonomie is een van de belangrijkste aandachtspunten. Het kantoormeubilair moet gezondheids- en veiligheidsvoorwaarden voor de werknemers bieden. Aangezien mensen het grootste deel van de dag achter de computer zitten, is het noodzakelijk dat de stoel- en bureauset rekening houdt met de antomie van het lichaam, zodat het risico op letsel wordt voorkomen.

Geef daarom de voorkeur aan kwaliteitsmeubilair om de productiviteit van jouw werknemers te garanderen.