Selecteer een pagina

Duizenden bezoekers en honderden bedrijven, val dan maar eens op. Op de meeste beurzen ben je als bedrijf zijnde niet de enige aanwezige met een beursstand. Toch wil je dat jouw beursstand opvalt en mensen langskomen voor een kijkje, praatje of natuurlijk een inschrijving of deal. In deze blog geven we je een aantal tips zodat je opvalt tussen alle andere bedrijven op een beurs.

Draag opvallende outfits

Met een opvallend outfit bedoelen we niet per se een carnavalsoutfit of andere ludieke kleding. Wel raden we het altijd aan om de huisstijl van je bedrijf terug te laten komen in de outfits van de werknemers die aanwezig zijn op de beurs. Dit kan heel eenvoudig door boven- of onderkleding te dragen in de kleuren van het bedrijf. Ook kan het helpen om het bedrijfslogo op de kleding naar voren te laten komen. Goede voorbeelden van opvallende outfits in de huisstijl van het bedrijf is kleding medewerkers van KLM, Ikea of Albert Heijn dragen. Simpel, maar het valt op en blijft je bij.

Geef bezoekers iets leuks mee

Het hoeft niet groot te zijn, maar geef bezoekers iets leuks mee. Je kunt hierbij denken aan kleinigheidjes, maar ook iets te eten of te drinken. Mensen lopen vaak al een tijdje over de beurs en hebben dan wel eens trek. Met wat te eten of te drinken scoor je dan altijd punten. Wel raden we het aan om iets weg te geven waarop het logo van je bedrijf goed zichtbaar is. Zo herinneren bezoekers je bedrijf beter. Het grote voordeel van iets weggeven, is dat je vaak makkelijk in contact komt met de bezoekers.

Maak interactie met bezoekers

Presentaties en andere communicatiemiddelen zijn natuurlijk altijd leuk. Toch kan het veel interactiever. Laat bezoekers bijvoorbeeld meedoen met een prijsvraag, test of bedenk iets anders interactiefs. De interactie zorgt ervoor dat bezoekers energie krijgen en je bedrijf en de beursstand ook beter onthouden. Daarnaast kun je mensen met bijvoorbeeld een prijsvraag naar je website krijgen om de uitslag van de prijsvraag te bekijken.